DEN FØRSTE: - Dette var min første motorsykkel. Jeg fant den igjen i Tørdal for noen år siden. Nå har den blitt god som ny, og fått tilbake originalfargen. Eksosanlegget kommer helt fra Australia, forteller Helge Finckenhagen. FOTO: Unni Buverud
IKKE TIL SALGS: - Salg er ikke noe tema, selv om jeg kunne fått en del for disse, sier Helge.
SKRUR: Det er mye som skal skrus på plass når motorsykler bygges opp fra bunnen av. FOTO: Unni Buverud
KAWASAKI SÅ KLART: Dette var den første av de store, Kawasaki 900. Helge kjøpte den da han var 18 år. FOTO: Unni Buverud
PÅ REKKE OG RAD: Her står de på rekke og rad. Alle er Kawaski 900. FOTO: Unni Buverud
DELEMOTOR: Fra denne motoren henter Helge deler han trenger til en annen motor. FOTO: Unni Buverud
DEN SJUENDE: Foreløpig er det bare ei ramme, men dette skal bli den sjuende motorsykkelen i samlinga, selvsagt en Kawasaki, konstaterer Helge fornøyd. FOTO: Unni Buverud
UNNTAKET: Blant alle Kawasaki'ene står også en Harley Davidson
FRA KRIGEN: Denne tyske motorsykkelhjelmen er fra krigens dager, og har fått plass i samlinga til Helge.
I KALENDER: Helge viser stolt kalenderen der motorsyklene fra turen til Gaustatoppen er avbildet. FOTO: Unni Buverud
VEGGEN FULL: Helge har ikke bare en av hver, men mange av samme del, som disse. FOTO: Unni Buverud
KLAR MELDING: - Dette sto skrevet på motorsyklene før i tida, forteller Helge.
ET SYSTEM: - Hele låven er stapp full, men Helge har et visst system i lageret. FOTO: Unni Buverud
TIL BARNEBARNET: - Disse crossyklene er de eneste Helge ikke har bygd opp selv. Han tenker barnebarnet kan få dem etter hvert. FOTO: Unni Buverud

Helge har minst én skrue løs og han elsker å mekke

Han fikk sin første motorsykkel som 16-åring. Nå har Helge Finckenhagen (62) mange motorsykler som han har mekka selv. – Jeg elsker å skru, snart begynner jeg på en ny, sier Helge.

Publisert Sist oppdatert

Mekking av motorsykler har vært hans store lidenskap helt siden han fikk sin første, en blå Kawasaki 100 kubikk. Da han ble 18 år, solgte han denne og gikk over til en større modell, Kawasaki 900.

Kjære leser!

For å fortsette må du ha et abonnement og være innlogget.

Har du ikke abonnement?

Bli abonnent

Powered by Labrador CMS