Kanalen retter: Feil tall i dagens avis

Lederartikkelen i dagens utgave av Kanalen (09. november) refererer feil tall om RIBO og Lundetunet. 

I dagens lederartikkel refereres det til at rådmann innstilte på å legge ned dagtilbudene for eldre ved RIBO og Lundetunet i budsjettforslaget som ble lagt frem i fjor høst. Videre heter det at de to tiltakene skulle gi en innsparing på 100 tusen kroner per år. Denne summen er helt feil. Det riktige er at tiltakene skulle gi en innsparing på 1,5 millioner. 

Det beklages på det sterkeste at Kanalens leder refererer feil tall og på den måten både villeder og feilinformerer om en viktig politisk sak. For dette sier vi unnskyld og ber vi om tilgivelse. 

Feilen vil også bli rettet opp i neste papirutgave. 

mvh

Tor Espen Simonsen 
Redaktør, Kanalen